גורמים לעיכוב פרויקט תמ”א 38

תמ”א 38 והתחדשות עירונית הפכו בעשורים האחרונים למושגים השגורים בענף הנדל”ן וכאלו שהצליחו במידת מה להוביל לשינוי הנוף האורבני בערים רבות ברחבי הארץ.
באותה נשימה, ראוי לציין כי קיימת ביקורת לא מבוטלת על תמ”א 38 שעל פי כל ההערכות צפויה להביל להתבטל כבר בעתיד הנראה לעין, לטובת חלופות אחרות כדוגמת תכניות פינוי בינוי.
בינתיים, כל עוד תמ”א 38 עדיין חיה ובועטת (גם אם מדובר ”בנשימותיה האחרונות”) חשוב להכיר כמה גורמים שעשויים לעכב לזמן ממושך פרויקטים מסוג תמ”א 38 או לחילופין אף לבטלם לאלתר.
גורמים לעיכוב תמ”א 38 תכירו בכתבה הבאה.

פרויקטים חדשים בתל אביב ⇐

גורמים לעיכוב פרויקט תמ"א 38 - מאירוביץ גלנור

גורמים לעיכוב תמ”א 38 – אישור הדיירים

על פי חוק המקרקעין המתייחס לחיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה, סף ההסכמה הנדרש על מנת לאשר פרויקט תמ”א 38 עומד על 66 אחוזים, בעוד שפרויקט של תמ”א 38/2 בדומה לפינוי בינוי דורש סף גבוה עוד יותר של 80 אחוזים.
המשמעות היא כי אי תמימות דעים בין בעלי הדירות או לחילופין “דיירים סרבנים” עשויים להוביל לעיכוב ניכר בקידום הפרויקט והוצאתו אל הפועל.

גורמים לעיכוב תמ”א 38 – התנגדויות

גורם אחר שעשוי להשהות את התקדמות הפרויקט מקורו בהתנגדויות שעלולות להגיע מצד שכנים או גורמים אחרים בעלי עניין אשר עשויים לטעון כי הפרויקט מהווה פגיעה בהם או בזכויותיהם, לרבות פגיעה על רקע סביבתי, שינוי צביון השכונה או הרחוב, חסימת נוף אוויר, חדירה או פגיעה בפרטיות ועוד.

בירוקרטיה

רבות דובר ונכתב על הליך התכנון במדינת ישראל שהינו ארוך ומייגע.
בחלק מן הרשויות מדובר על סדר גודל של שנים ארוכות החל משלב התכנון הראשוני ועד לקבלת היתר הבנייה והתחלת ביצוע העבודות דה פקטו.
כל עוד לא תוסדר חקיקה בנושא, סביר להניח כי מגבלות בירוקרטיות אלו תמשכנה להיות לרועץ ולעכב את קידום הפרויקטים השונים, לרבות תמ”א 38.

היעדר מקצועיות

זוהי נקודה רגישה במיוחד עבור לא מעט דיירים שנכוו על לא עוול בכפם עקב יזמים או קבלנים חסרי מקצועיות או כאלו שהידע שלהם בענף הבניה בכלל ותמ”א 38 בפרט הינו לוקה בחסר.
לא פעם שמענו על מקרים בהם אתרי בניה נותרו “מיותמים” או שעבודות נעצרו לאור בעיות תזרימיות או משפטיות כאלו ואחרות.

קראו גם – מאירוביץ גלנור | חיים מאירוביץ’

כתבות נוספות

רוצים לבדוק האם הבניין שלכם חלק מתכנית התחדשות עירונית?
אנו נלווה אתכם יד ביד בדרך לחלום הגדול!

לפרטים נוספים, חייגו 072-3313130 
או מלאו את הטופס שלמטה

Call Now Button