שאלות ותשובות – התחדשות עירונית

התחדשות עירונית שאלות ותשובות שיעזרו לכם להחליט - מאירוביץ גלנור

מהי התחדשות עירונית?

שם כולל להליך הדוגל בשיקום ושדרוג שכונות וותיקות עם מבנים בני עשרות שנים המשתלב יחד עם החייאה מחדש של המרחב הסביבתי והתאמתו לצרכי התושבים והאוכלוסיות השונות המאיישות אותה.
רעיון ההתחדשות העירונית מטבעו דוגל בניצול מקסימלי של השטח הבנוי על בסיס שימוש בתשתיות הקיימות עד להענקת מבנה מודרני ואיכותי העולה בקנה אחד עם הסטנדרטים המחמירים ביותר של ענף הבניה ובתיאום מלא עם הרשות המקומית אליה היא כפופה.
קראו על : התחדשות עירונית בתל אביב

מהו משך הזמן לביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית?

פרויקטים של התחדשות עירונית נחשבים למורכבים במיוחד מבחינה תכנונית, לרבות התמודדות עם שורה של הליכים בירוקרטיים סבוכים מול הרשויות המקומיות ובדגש על גורמי התכנון וההנדסה הממונים על ידה.
על כן, משך הזמן הממוצע (נכון לשנים האחרונות) לביצוע פרויקטים על טהרת התחדשות עירונית (החל משלב התכנון הראשוני ועד לביצוע) מסתכם בהחל משנה-שנה וחצי (ערים כמו קריית מוצקין, חדרה או בני ברק) בעוד שבערים אחרות, בעיקר בגוש דן (תל-אביב, רמת גן, גבעתיים או בת-ים) מדובר על טווח זמנים של בין שנתיים-שנתיים וחצי.

מהו הרוב הדרוש על מנת להשיג את הסכמת הדיירים לקידום פרויקט התחדשות עירונית?

נדרשת הסכמה של 80 אחוז מסך הדיירים במבנה או מתחם (בהשוואה לתמ”א 38 בה קיים צורך בהסכמה גורפת של מלוא בעלי הזכויות בכל הדירות).
קראו עוד על פרויקטים חדשים בתל אביב

האם התחדשות עירונית תקפה באופן זהה לכל עיר או יישוב?

לא. כל רשות מקומית קובעת את מדיניות ההתחדשות העירונית בתחומה בעזרת מסמכי מדיניות ותוכניות הנדסיות.
כך לדוגמה, בתל-אביב הליכי התחדשות עירונית מתבצעים בכפוף ל”תוכנית הרובעים” המחלקת את העיר ל-9 רובעים, אשר לכל אחד מהם תכנית תב”ע מפורטת המסדירה את זכויות הבנייה והמגבלות בעת ביצוע פרויקט מסוג זה.

מה עלול לעכב פרויקטים להתחדשות עירונית?

ישנם מספר חסמים הגורמים לעיכובים בפרויקטים המתוארים. המרכזי שבהם מקורו בסחבת בירוקרטית המתחילה בגופים הרגולטוריים כדוגמת משרד השיכון, הוועדות הארציות והאזוריות לתכנון ובניה וכן בקרב אגפי ההנדסה ברשויות המקומיות.
כל אחד מהם עשוי להוביל להשהיית התהליך או לעיכוב של חודשים ארוכים בקידום הפרויקט ומימושו.
קראו גם: גורמים לעיכוב תמא 38

כתבות נוספות

רוצים לבדוק האם הבניין שלכם חלק מתכנית התחדשות עירונית?
אנו נלווה אתכם יד ביד בדרך לחלום הגדול!

לפרטים נוספים, חייגו 072-3313130 
או מלאו את הטופס שלמטה

Call Now Button