פינוי בינוי בתל אביב

פינוי בינוי בתל אביב, מידע חשוב תהליך פינוי בינוי - מאירוביץ גלנור

הידעתם? תל-אביב היא בירת ההתחדשות העירונית בישראל.
כיאה למעמדה כעיר המרכזית של מטרופולין גוש-דן, ערך הקרקע הגבוה והביקושים הגדולים האופפים אותה, היא זוכה נכון להיום להיקף הפרויקטים הגדול ביותר על טהרת פינוי-בינוי.

קראו בהרחבה על התחדשות עירונית בתל אביב

לשם המחשה, 148 היתרי בניה התקבלו עבור תכניות פינוי בינוי בתל-אביב במהלך שנת 2022, בצירוף קרוב ל-2800 יחידות דיור תוספתיות במוקדים שונים לאורכה ולרוחבה של העיר.
לכך יש לצרף תוכניות שאושרו בשנים האחרונות אשר עתידות להוסיף לתל-אביב בעתיד הנראה לעין, קרוב ל-14 אלף יחידות דיור חדשות, תוך הקפדה על עמידה בקריטריונים מחמירים הכוללים, בין היתר, בניה ירוקה ועמידות בפני רעידות אדמה. 

יצוין כי מגמת הפינוי בינוי בתל-אביב צפויה להמשיך ולצבור תאוצה בשנים הקרובות, נוכח המחסור ההולך וגדל בשטחים פנויים לבניה ושאיפת עיריית תל-אביב לשדרג את המרחב האורבני לאין ערוך.

האם תמ”א 38 באה על חשבון פינוי בינוי?

פינוי בינוי בתל-אביב: מה זה אומר?

פינוי בינוי הינו שם נרדף למימוש התכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. תכנית זו תקפה אך ורק למתחמים רחבי היקף הכוללים לכל הפחות 24 יחידות דיור ודורשת את הסכמתם של 66 אחוז מבעלי הדירות בבניין. האינטרס העומד מאחורי מימוש פרויקטים מסוג זה מהווה למעשה יתרון לשני הצדדים במתרס.
הדיירים מחד זוכים לקבל בניין מודרני עם דירות משודרגות ולרוב גם גדולות יותר לעומת המצב הקיים, בעוד שהיזמים נהנים ממימוש זכויות בניה ומרווח כלכלי לא מבוטל.

תהליך הפרויקט לרוב מתפרס על פני מספר שנים, לרבות מספר שלבים – מינוי נציג מטעם הדיירים ועורך דין המופקד על ייצוג האינטרסים שלהם, תהליך חתימות (כאמור נדרשות חתימות של 80% מהבעלים), תכנון והגשת תכניות בצורה מקוונת לגורמים הממונים בעירייה וכלה בתהליך הבנייה דה פקטו האורך לרוב בין 18-24 חודשים בממוצע.  

קבוצת מאירוביץ’ הינה מהגורמים הבולטים בפרויקטים של פינוי-בינוי בתל-אביב.
עם ניסיון של למעלה משני עשורים והיכרות מעמיקה עם נבכי הענף, בהובלתו של חיים מאירוביץ’, דור שלישי לקבלני בניין ואחת מהדמויות המוערכות בתחום, זכינו להוביל עד היום מספר לא מבוטל של פרויקטים להתחדשות עירונית בכל רחבי העיר.

קראו גם על שכונות בתל אביב

כתבות נוספות

רוצים לבדוק האם הבניין שלכם חלק מתכנית התחדשות עירונית?
אנו נלווה אתכם יד ביד בדרך לחלום הגדול!

לפרטים נוספים, חייגו 072-3313130 
או מלאו את הטופס שלמטה

Call Now Button