הממונה על פינוי דיירים בהתחדשות עירונית

פינוי דיירים התחדשות עירונית, מידע חשוב שצריכים לדעת - מאירוביץ גלנור

הממונה על פינוי דיירים בהתחדשות עירונית, כשמה כן היא, אחראית על מתן מענה לכל אדם המעוניין לקבל מידע מקצועי ביחס לפרויקטים ומיזמים על טהרת התחדשות עירונית בישראל.
מדובר בתפקיד הכפוף לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אותו ממלאת כיום עו”ד תמר עדיאל-זכאי, המוסמכת על התוויית מדיניות ונהלים במגוון רחב של נושאים בתחום, תוך שמיעת כלל הגורמים, החל מיזמים וחברות קבלניות הלוקחות חלק פעיל בפרויקטים על בסיס התחדשות עירונית, דיירים ובעלי זכויות בנכסים בהם מבוצעים הפרויקטים וכלה בגופים רגולטוריים, רשויות מקומיות ומינהלות עירוניות בתחום הנדל”ן המצויים עימה בקשר שוטף.
קראו גם: התחדשות עירונית בתל אביב

מתי ניתן לפנות לממונה על פינוי דיירים?

חשוב לציין כי הפנייה חייבת להיעשות בנושא בעל קשר ישיר לענייני התחדשות עירונית, לרבות טענה ביחס להפעלת לחץ בלתי סביר כלפי דיירים, התנהגות של יזמים או מינהלות עירוניות הנעשות בניגוד לחוק התחדשות עירונית (התשע”ז, 2017), ביטול עסקת פינוי בינוי במידה ונעשתה במזיד או בצורה לא חוקית בעליל (כמו למשל: חתימה על הסכם ללא הסבר ברור ביחס לפרטי העסקה באופן ברור לדיירים בשפה המוכרת להם) ועוד.

במסגרת הפנייה אל הממונה יש צורך להציג את סיבת הבקשה בכתב ובאופן מפורט, כולל ציון הצעדים אותם מצפה הפונה כי הממונה על פינוי דיירים תנקוט בנדון.
בנוסף, יש לצרף פרטי קשר של המארגן או היזם, כמו גם של האדם החתום על המסמך, מועד החתימה על ההסכם, פרטי האנשים שנכחו במעמד חתימתו וכן מסמכים נוספים על פי דרישה.
קשור ומומלץ – פרויקטים חדשים בתל אביב

אופן הטיפול – הממונה על פינוי דיירים בהתחדשות עירונית

פנייה שהוגשה לממונה תועבר אל האדם או הגוף אליהם היא מתייחסת, לצורך קבלת תגובה והתייחסות ראשונית לצורך בירור הסוגייה לאורכה ולרוחבה.
הממונה מחויבת לפרסם את החלטתה ביחס לפנייה תוך פרק זמן של עד 90 יום ממועד הגשתה, אולם היא רשאית להאריך את מועד התגובה ב-90 יום נוספים במידת הצורך, בליווי ציון הסיבה להארכה.
הגשת הפנייה בפועל מתבצעת באמצעות טופס מקוון באתר האינטרנט של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון.

קראו גם: חברה יזמית

כתבות נוספות

רוצים לבדוק האם הבניין שלכם חלק מתכנית התחדשות עירונית?
אנו נלווה אתכם יד ביד בדרך לחלום הגדול!

לפרטים נוספים, חייגו 072-3313130 
או מלאו את הטופס שלמטה

Call Now Button