תמא 38 בתל אביב

תמא 38 בתל אביב, שכונות ומידע חשוב תמא 38 - מאירוביץ גלנור

אין עוררין על היותה של העיר תל-אביב כאחד ממוקדי ההתחדשות העירונית המובילים בישראל.
במרוצת השנים קודמו בעיר מאות פרויקטים מסוג תמ”א 38, שנועדו במסגרת תכנית המתאר הארצית לשפר את עמידותם של מבנים מפני רעידות אדמה ולהבטיח את שלום הדיירים המתגוררים בהם. במקביל, פרויקטים אלו העניקו תמורה נאה גם ליזמי נדל”ן שכתוצאה מקבלת אחריות על תהליך הבנייה ושדרוג המבנים, זכו לרווח כלכלי לא מבוטל שמקורו בזכויות בניה בכפוף למדיניות העירונית.

קראו בהרחבה התחדשות עירונית בתל אביב

ראוי להבחין בין שני סוגי פרויקטים מסוג תמ”א 38/1 ו-38/2.
התוכנית הראשונה אפשרה במקור רק לחזק את המבנה הקיים ולהוסיף לו זכויות בהתאם לקבוע בחוק (עד שתי קומות).
עם זאת, בשל העובדה שהתוכנית לא זכתה לביקוש מספק וכדאיות כלכלית, קודמה תוכנית תמ”א 38/2 המאפשרת למעשה הריסה ובנייה מחדש של מבנים.
התמורה: אפשרות לניצול זכויות משמעותיות יותר של בנייה.

קיימים עוד מספר הבדלים מהותיים בין שתי התוכניות, לרבות בנושא ערבויות הדיירים, משך הפרויקט וכן הבדלים קונסטרוקטיביים, אולם המשותף להם מקורו בצורך בשדרוג המרחב האורבני באמצעות מבנים משודרגים הבנויים מחומרי גלם איכותיים וכאלו מותאמים לעידן המודרני.

נכון לשנת 2021, קודמו קרוב ל-550 פרויקטים של תמ”א 38 במסגרת 9 הרובעים של העיר תל-אביב, מספר שצפוי להמשיך ולגדול גם בשנים הקרובות בקצב מואץ.
בהזדמנות זו ראוי לציין כי תכנית תמ”א 38 בתל-אביב כפי שהכרנו עד היום, עתידה לחלוף מן העולם תוך פרק זמן קצר, שכן היא צפויה להיות מומרת בפברואר 2024 לכדי תכנית חלופית שתאיץ את הליכי הבנייה וההתחדשות העירונית תוך התחשבות במרקם הסביבתי ובצרכים הייעודיים של התושבים.

קראו גם: גורמים לעיכוב פרויקט תמ”א 38

קבוצת מאירוביץ’ הנחשבת לאורים ותומים בענף הנדל”ן בישראל, מציגה באמתחתה שורה רחבה של פרויקטים על טהרת תמ”א 38 בתל-אביב.
הקבוצה אותה מוביל חיים מאירוביץ’, מהקבלנים המובילים בישראל, ממשיכה למצב את מעמדה מזה כשני עשורים כקבוצה מובילה בתחום אשר חרתה על דגלה קידום פרויקטים איכותיים למגורים המהווים דוגמה ומופת בעולם ההתחדשות העירונית.

כתבות נוספות

רוצים לבדוק האם הבניין שלכם חלק מתכנית התחדשות עירונית?
אנו נלווה אתכם יד ביד בדרך לחלום הגדול!

לפרטים נוספים, חייגו 072-3313130 
או מלאו את הטופס שלמטה

Call Now Button